Vind jij het ook zo lastig om je eigen Unique Selling Points te benoemen? Gelukkig ontdek ik ze vrij snel bij mijn klanten. Want ik verdiep me graag in hun verhaal. Ik vind het interessant om te horen wat hun drijfveer is, hun passie. En wat ze anders doen dan hun concullega’s. Ze vertellen het nooit rechtstreeks, ik moet er altijd met een omweg achter komen. Maar daar heb ik veel ervaring mee.

Dat is dus wat ik juist zo fijn vind. Ontdekken wie mijn klant is om vervolgens unieke teksten te schrijven waarin ik kan vertellen wat mijn klant weer voor zijn klant kan betekenen. Dat houdt in dat ik me ook in de doelgroep van mijn klant verdiep: wat zou de doelgroep willen horen? En vooral, waar zoeken ze op in Google wanneer ze een oplossing zoeken voor het probleem waar mijn klant bij kan helpen?

Weet je dat het daarom ook heel belangrijk is dat je weet op welke zoektermen de klant zoekt? Als SEO specialist is dat een van de eerste dingen waar ik aan denk. Want ik weet dat het lastig is om een webpagina te optimaliseren voor één specifiek zoekwoord met een hoge concurrentie. Ik kijk dan meteen naar alternatieven waarmee je nog beter de klant naar je website trekt.

Naast het bedenken van Unique Selling Points, vinden mijn klanten het net als ik lastig om te bedenken welke lay-out past bij hun website. Ik zeg het maar eerlijk dat dit niet mijn sterkste punt is. Daarom werk ik samen met de beste grafische vormgever die ik ken. Ik laat hem voor elke website een ontwerp maken die past bij de huisstijl van mijn klant. En als er nog geen huisstijl of logo is dan zorgt hij daar ook voor. Ik word er erg blij van als mijn klant daar blij van wordt.

Wist je trouwens dat het beveiligen van een WordPress website een vak apart is? (Net als het bedenken van USP’s.) Ik brand mijn vingers niet meer aan huis-tuin-en-keuken hosting. Wanneer ik een website bouw, is mijn voorwaarde dat deze website gehost wordt bij mijn eigen hosting partner. Zo weet ik zeker dat de beveiliging op orde is en ik te allen tijde kan rekenen op deskundige hulp, mocht er iets technisch aan de hand zijn met de website.

Over technisch gesproken, ik heb al ruim 10 jaar ervaring met het bouwen van websites. Techniek is dus wel mijn ding. Maar soms hebben mijn klanten hele specifieke wensen voor bepaalde functionaliteiten binnen een website. Een tool voor het berekenen van een maximale hypotheek bijvoorbeeld. Voor specialistische zaken kan ik bouwen op een programmeur die overal een oplossing voor vindt.

Denken in oplossingen is mijn lifestyle. Daarom bied ik ook aftersalesservice wanneer de website opgeleverd is. Elke klant ontvangt van mij een 2-urenkaart cadeau waarmee ze specifieke webredactie-klusjes bij mij neer kunnen leggen. Want vlak na het opleveren bedenken ze altijd wel iets wat er nog even op moet. Misschien lijkt 2 uren heel weinig, maar het is onvoorstelbaar hoeveel werk ik kan verrichten in 2 uren 😉

En nu zit ik dus te broeden op mijn Unique Selling Points. Waarom zou jij een WordPress website laten maken door NYZZ? Je hoort het van me zodra ik het weet!

Share This