Waarom zou je starten met bloggen voor je bedrijf? Vinden mensen jouw artikelen wel interessant? Wie gaat het lezen en stel je voor dat niemand het leest… Dit zijn zo een paar zaken die je kunnen weerhouden om te starten met bloggen. Daarom geef ik je 5 redenen om vandaag nog te starten met bloggen voor je bedrijf:

1. Bloggen genereert meer traffic naar je website

Bedrijven die een blog onderhouden trekken gemiddeld 55% meer bezoek naar hun website. Verwacht natuurlijk niet meteen resultaat. Je zult veel moeten bloggen en een groot doorzettingsvermogen bezitten om dit te realiseren. Maar persoonlijk vind ik 55% meer bezoekers al voldoende reden om te starten met bloggen voor je bedrijf. Maar goed, ik heb je 5 redenen beloofd…

2. Meer traffic, meer kans op conversie

Meer bezoek naar je website geeft je ook meer kans om de doelen die je ingesteld hebt voor je website te realiseren: meer offerte aanvragen, meer inschrijvingen op jouw nieuwsbrief, meer verkoop. Kortom, met bloggen verhoog je de kans op een hogere conversiepercentage.

3. Bloggen levert een belangrijke bijdrage aan je SEO-strategie

Als SEO-tekstschrijver is dit natuurlijk mijn favoriet. Door de juiste zoekwoorden te gebruiken en ze op de juiste manier te verwerken in de teksten verhoog je de vindbaarheid van jouw website. Maar het gaat nog verder. Ik geef je een voorbeeld: door je vindbaarheid te verhogen, genereer je meer traffic naar jouw website. Meer traffic betekent ook interessantere statistieken. Aan de hand van de statistieken kun je zien met welke zoekopdrachten mensen naar jouw website komen. Aan welke pagina’s ze de meeste aandacht besteden. Hierdoor verzamel je veel informatie waardoor je je website nog beter op je doelgroep kunt afstemmen.

4. Relatie opbouwen met je doelgroep

Een blog draait om interactie met de doelgroep. Bezoekers kunnen een reactie achterlaten en daar kun jij weer op reageren. Ga dus vooral zorgvuldig om met de reacties die je op je blog krijgt. Ook met bezoekers die niet reageren, maar wel regelmatig terugkeren, bouw je een relatie op. Je klanten leren jou kennen, weten wat jouw expertise is en zullen je vertrouwen. Vertrouwen is misschien wel het belangrijkste argument voor een prospect om zaken met jou te doen.

5. Vergroot je eigen kennis door te bloggen

Door regelmatig te bloggen zul je je kennis vergroten. Je hebt natuurlijk al heel veel kennis over de onderwerpen in huis. Maar wanneer je er over gaat schrijven zul je ook wat research moeten verrichten. Ik vergelijk dat met mijn taak als tekstschrijver. Ik kan over elk willekeurig onderwerp schrijven doordat ik voor iedere opdracht research verricht. Daarmee vergaar ik kennis en dat kan ik bij andere bedrijven weer gebruiken. Bloggen werkt dus op veel manieren als het sneeuwbal-effect.

Share This